Gazetka AGD to nic innego, jak folder reklamowy opracowywany na zlecenie konkretnego sprzedawcy. Najczęściej opracowuje się je dla sieci handlowych. Zajmują się tym agencje reklamowe, bo gazetka AGD czy jakakolwiek inna gazetka promocyjna ma informować o aktualnej ofercie danego sklepu. Opracowanie takiej zleca się odpowiednio wcześnie, bo nawet każda z nich jest tworzona na podobnym schemacie, to jednak jej szczegółowe opracowanie zawsze wymaga jakiegoś czasu i starań. Dlatego gazetki promocyjne opracowuje się z wyprzedzeniem.

W takich folderach reklamowych umieszcza się zazwyczaj zdjęcia towarów, które promocji podlegają. Obok nich podaje się opisy i aktualne ceny. Dla podkreślenia korzystnej oferty podawana jest też cena sprzed obniżki. Wtedy osoby oglądające takie gazetki, uświadamiają sobie ile na konkretnym zakupie mogą zaoszczędzić. W przypadku, kiedy w gazetce pojawiają się sprzęty AGD, takie jak na przykład kuchenka mikrofalowa, to jej opis jest inny nic produktu spożywczego. Nie wynika to tylko z faktu, że są to dwa odmienne towary ma to głównie związek z tym, że jeśli ludzie zainteresują się taką kuchenką, to nie chcą wiedzieć tylko ile ona kosztuje i jak wygląda. Duże znaczenie dla nich mają też jej parametry techniczne. W przypadku towarów spożywczych informacje są raczej zdawkowe, bo bardziej dokładne są po prostu nie potrzebne. Te dostępne są na opakowaniu danego produktu. W gazetkach reklamowych nie umieszcza się informacji i składzie odżywczym czy wartości kalorycznej.

Posted in AGD